Kyl näitä haasteita nyt pukkaa. Maija haastoi meidät oikeen mukavaan haasteeseen!

"Ohjeet haastetuille: Jokaisen haastetun tulee vastata niihin 11 kysymykseen, jotka haastaja on esittänyt ja postata ne blogissaan. Valitse sitten 11 uutta haastateltavaa ja linkitä heidät postaukseesi. Keksi 11 uutta kysymystä, joihin haastettujen tulee vastata. Älä haasta sitä henkilöä, jolta sait haasteen."

Kun katsot viiden vuoden taakse, näätkö itsesi tässä koira-ja elämäntilanteessa?

Viisi vuotta sitten minä olin kaksitoista. En nähnyt itseäni tässä tilanteessa. Näin itseni kahden kissan omistajana ja tulihan tosiaan Sagur siinä lokakuussa viisi vuotta sitten. Päivä ennen Halloweenia. En olisi voinut kuvitellakaan, että meille tulisi toinen koira. Elämäntilanteeni oli silloin no jaa, jotain. Olin menossa yläkouluun ja voi voi kun oli jännää.

Lapsuutesi haaverotu?
Joskus seitsemän vuotiaana mä katsoin meidän naapureiden Koiramme-lehdestä näitä ROP-koirien kuvia. Olin aivan älyttömän rakastunut kääpiöpinsereihin ja venäjäntoyhin.

Koiralajeista oma suosikkisi?
Göööaöaaö. Musta se riippuu jotenkin niin koirasta. Sagurin kanssa aksa ei oo samalla tavalla kivaa, kun siinä ei oo sitä hienoo vauhtia. Wiltsun kans se taas on ihan mieletöntä. Sagurin kans taas haku on mielettömän kivaa, osaa käyttää nenäänsä ja osaa myös ilmaista. Et joku noista kolmesta.

Koirasi suosikki harrastuksistanne?
Cecilistä kaikki on jeejejejejeje, mut varmaan ehdoton kivoin on toko.
Sagurista varmasti myös toko, tai sitten haku.
Wiltsusta ehdottomasti agi. Se syttyy ihan eri tavalla agikentällä ja suorastaan nauttii siellä pyörimisestä.

Onko sinulla jotain salaista ja "noloa" koirarotua, mitä ihailet?
En mä oikeen tiedä mikä olis nolo. Mut joku ihan erilainen, mikä poikkeaa paljon on tornjak. Mielettömän upeita otuksia. Haluaisin joskus semmoisen, tai sitten greyhound. En mä niitä todellakaan noloksi sanoisi, mutta poikkeaa aikalailla tästä paimenkoiralinjasta mikä mulla on.

Missä sinuun tulee panostaa koiran omistajana/kouluttajana?
Kärsivällisyys ja pitkäjänteisyys. Mä luovutan aika helposti, tää pätee ihan yleiseen elämään. Mul on kaikkeen vähän turhan pessimistinen asenne "ei tästä kuitenkaan tule mitään, miksi yrittää kun nolaan vain itseni". Toi ideologia on varsin myrkyllinen ja lamauttava. Oon hiljalleen alkanut tosta koomasta heräämään, kun ei siitä yrittämisestä mitään haittaa ole.
Vahvuutesi koirien kanssa?
Surullista, mä en oikeasti tiedä :D mikä on mun vahvuus? Jaa-a.

Onko päiviä, kun sinua harmittaa ainainen touhuaminen koirien kanssa?
Niitä päiviä on varmasti jokaisella aina joskus.

Onko teillä lajeissanne sää-tai pakkasrajoitusta? Entä arkisessa lenkkeilyssä tmv?
Eipä oikeastaan. Silloin ku Wil oli ihan pieni vauva, niin ei pahimpien pakkasten aikaa kyllä kauaa ulkona oltu, penturukka jäätyi siihen paikkaan vaikka kuinka liikkui. Toki jos on naurettavan kylmä, kuten enemmän kuin -20 astetta, niin ei kyllä mennä useaksi tunniksi hihhuloimaan. Alkaa olemaan niin tuskallista mulle, etten kykene nauttimaan. Mun paha olo tarttuu tietenkin myös koiriin. Hakutreeneissä meillä tais pakkasrajoituksena olla -10 tai -15. Tokoa nyt on hyvä treenata ihan milloin vaan. Arkinen lenkkeily myös hyytyy jos on liian kuuma. Mä vihaan kuumaa ja kesää. Pala mun henkilökohtaisesta helvetistä on se, että aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta eikä tuule yhtään. Silloin vedetään koirien kanssa aika pikainen lenksa.

Kuinka paljon eläimet aiheuttavat sotkua ja siivottavaa asunnossa? Kuinka usein?
Yleensä noi ei aiheuta sotkua. Cecil on nyt aiheuttanut jonkinlaista. Se tykkää jotenkin maagisesti pölliä mun penaalin jostain, avata sen jotenkin ja sit pistää ne lyijykynät semmoiseksi puruksi. Karvaa lähtee ofc aina jonkinverran, mutta silloin kun on karvanlähtö niin tilanne on ihan toivoton. Pakko imuroida päivittäin. Sagurilla on esim juuri tällä hetkellä karvanlähtö. Voisin harjata sitä pienen ikuisuuden ja silti löytyy tavattomasti tuppoja.
Normisti imuroin joka toinen päivä. Pölyjä olen hyvin laiska pyyhkimään, saatan vähän hutasta kerran viikossa tai parissa ja sit perusteellisesti sitä harvemmin. Mut imuroitua tulee ainakin 3-4 kertaa viikossa.

Haaveiletko muista eläimistä koirien lisäksi?
Kissoja lisää! Jotenkin niin orpo olo, kun on enää yksi kissa. Luulisi että siihen olisi tottunut tämän kolmen vuoden aikana, mutta kyllä se Bella on jättänyt syliin sellaisen aukon mitä on vaikea yhden kissan täyttää. Fretti olis kans aika bene. Ninalla on Toris ja Alex ja ne on ihan parhaita. Semmoinen letkee jannu ku Toris olis ihan paras. Jos mä joskus fretin hankin mä haluun semmoisen Toris II! Leikkis koirien kanssa ja sen vois tyyliin laittaa kaksinkerroin ja se on vaa ":3" -ilmeellä.

Mä haastan Petran, Kirsin, Lindan, Jannin, Riitan, Saaran, Sirkun, Viivin, Nellin, Nathin ja Roosan.

Tässä kysymykset:
Mitä mieltä olet roturisteytyksistä? Näetkö tässä tulevaisuuden?
Mitä koiralajia et koskaan haluaisi kokeilla? Miksi?
Oliko oma/omat rotusi terveempiä, parempi luonteisempia ja miellyttävämpiä kuin nykypäivänä?
Millaiset rodut miellyttävät silmääsi, miksi?
Oletko huolissasi rotusi terveystilanteesta? Miksi/Miksi et?
Mitä asioita haluaisit parantaa itsessäsi, jotta olisit entistä parempi koiranomistaja?
Miten koirasi reagoi kun tulet kotiin työ-/koulupäivän jälkeen?
Tunnetko koirastasi olevan paljon apua vaikeina hetkinä?
Miten sinulla on koirasi palkinnot esillä, vai onko ollenkaan? Jos ei ole, niin miten asettelit ne? Kuvaa olis kans siisti saada!
Miten koirasi reagoi vieraisiin koiriin?
Stressaatko/Ahdistaako kisa-/näyttelytilanteet vai tunnetko pelkkää tervettä jännitystä? Miksi/Miksi ei?

2 Comments:

  1. nnora said...
    Piti vaan sanoa, että aivan ihana toi otsikkokuva! :)
  2. Rebecca said...
    Kiitoksia! Mä kans tykkään :)




Copyright 2006| Blogger Templates by GeckoandFly modified and converted to Blogger Beta by Blogcrowds and Rebecca S. Header picture Saana P. and silhouette Yasmin E.